Tizenhatodszorra hirdették meg az ARC pályázatot, amire az idei évben 900 jelentkező küldte be művét. A 85 legjobbat állították ki az Ötvenhatosok terén, melyek 0-24 óráig ingyenesen megtekinthetők. Ebben az évben a pályázóknak a „Hol jár az eszed?” kérdésre kellett reflektálniuk, és egy képben megmutatni, hogy mit is gondolnak.
A zsűri döntése alapján a pályázat első díját idén Kálmán Kristóf és Putz Patrik kapta, az „Elvesztette enyém jellegét” című absztrakt képpel. A második helyezett Tóth Györgyi Arculat című munkája, a harmadik pedig Kelemen Orsolya Bocsánat című plakátja lett. A kiállítás további díjazottjait itt megnézhetitek.


Geszti Péter, az ARC egyik alapítója, a megnyitón elmondta, hogy a fő témát ebben az évben két ARC+ kiírás is kiegészítette. „A Sugárveszély, vagy tavaszi szél?” témagazdája az Energiaklub volt, aki arra kérte a pályázókat, hogy Paks II visszásságait mutassák be egy olyan korban, amikor a világ számos részén leáldozik az atomkorszak ideje és helyére a fenntartható zöldenergiák lépnek. Ezt a kategóriát, a mi egyik nagy kedvencünk, Tóth Györgyi nyerte meg „Figyi” című képével. Az alkotónak nagyon szépen sikerült humort vinnie a komoly témába, beleszőve a mostanában nagyon aktuális focit.
A díjazottak művein kívül sok más érdekes plakáttal vár minket a kiállítás. Láthatunk nagy életigazságokról szóló képeket, amikre csak bólintunk magunkban: „igen, ez így van”. Ilyen például Pásztor Dániel „Szerencsekerék” című képe, ami a BADschool Best Copy Különdíj-at is megkapta. Aztán politikai üzenettel bíró plakátokat, egyenlőségre fókuszáló műveket és szimplán olyanokat, amelyek csak megnevettetnek (Nagy Zsuzsi: Dzsudzsi focicsapata). Habár a zsűri döntött, versenyben vannak még a művek a közönségdíjért amire az ARC Facebook oldalán adhatjuk le voksunkat október 5-ig.
A kiállítás ingyenesen látogatható az Ötvenhatosok terén, szeptember 25-ig.
Rőhringer Dia írása (MTI nyomán)