Keresés
-18O
Budapest
2020.09.22., kedd (Móric)
  • Főoldal
  • Kultúra
  • Nem csalás, nem ámítás: Miet Warlop hegymakettből varázsol gumiprotézis-tornyot

Nem csalás, nem ámítás: Miet Warlop hegymakettből varázsol gumiprotézis-tornyot

Fiji- 2016.09.29. 10:07
438
Élő szobrok, illúzió, átváltozás-rítus egy magával ragadó, vicces és egy kicsit aggasztó gipszvilágban. Miet Warlop belga művész egy személyben felel Dragging the Bone című előadásának látványáért, rendezéséért, és ő az egyetlen élő lény is a színpadon.

Forrás:TęReinout-Hiel

Hiába tör-zúz az előadásban, minden élővé válik körülötte. Gipsz-szoknyában gurul végig a színen, vagy hegymakettből varázsol gumiprotézis-tornyot. Egyszemélyes rituáléja valahol a tárgyszínház és a cirkusz határán helyezkedik el, meglepő képzelőerejével pedig megnyitja a fantázia világának kapuit.

…igazán kellemetlen egy gipszből készült szoknyában végiggördülni a padlón. Ugyanakkor ettől működünk, belemegyünk kellemetlen szituációkba, amelyek mindannyiunk számára el vannak rendelve az életben… Aztán meg kell birkóznunk velük…” Miet Warlop, librarius.hu

Miet Warlop vizuális művészként végzett, a színházi világba 2004-ben szabadult be első performanszával, és rögtön fel is forgatta a műfaji kereteket mozgó szobraival, élőképeivel, váratlan eszközeivel. A Trafóba hozott már sétáló pink hajlabdákat és repülő cápákat, most pedig egy fekete-fehér „szoboreseménnyel” jelentkezik, ami legalább annyira humoros, mint amennyire formabontó.

Forrás:TęReinout-Hiel

Színházi működésébe nem háttér nélkül fogott bele: gyerekként szülei lakásszínházában játszott, kamaszként látványterveket készített, később pedig színésznek tanult. Végül megteremtette saját világát, ami kívül esik minden műfaji kategórián.

A belga művész a genti egyetem képzőművész szakán végzett, ahol a háromdimenziós művészetet kutatta. Rögtön pályakezdőként elkezdett díjakat nyerni, ami lehetőséget teremtett neki egyre nagyobb produkciókat megvalósítani egyre jobb helyeken. Akciók, performanszok és színházi díszletek előzték meg első teljes előadását, a Springville című természeti katasztrófát. Majd egy kétéves berlini rezidenciaprogram után előjött második nagy produkciójával, a festéket literszám fröcskölő Mystery Magnet-tel, ami azóta is turnézik. Mindkettőt láthattuk már a Trafóban, és most itt az új darab, ami a kőkemény valóságot varázsolja nyúlós, ragacsos tájékká.

A produkciót 2016. szeptember 30 és október 1. 20.00 órakor lehet megtekinteni a Trafó Kortárs Művészetek Házában.

Hozzászólások