Keresés
-18O
Budapest
2020.10.31., szombat (Farkas)
  • Főoldal
  • Gazdaság
  • Fogyasztóvédelem: a szállodák 22 százaléka megtéveszti a vendégeket

Fogyasztóvédelem: a szállodák 22 százaléka megtéveszti a vendégeket

Szaghmeiszter Máté- 2016.04.26. 12:25
355
A vizsgált szállodák 22 százaléka, 173 szálláshelyből 38 megtéveszti a vendégeket, azaz besorolási szintje nem felelt meg a követelményeknek, vagy panzióként jogsértően nevezte magát szállodának - ez derült ki a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság legfrissebb vizsgálatán.

A közlemény szerint a hatóság a gyógyszálló vagy gyógyszálloda megnevezést alkalmazó szálláshelyeket, továbbá azokat a szállodákat vizsgálta, amelyek a hivatalos európai Hotelstars védjegyrendszertől eltérő, 1-5 csillaggal jelzett besorolást alkalmazzák. Számos hotel működik Magyarországon úgy, hogy még nem kezdeményezte a Hotelstars tanúsító védjegy elnyerését.

Az ellenőrzés kiterjedt a Hotelstars védjeggyel nem rendelkező szálláshelyeknél arra, hogy az adott csillagszámmal jelzett kategória és az ahhoz kapcsolódó, a szálláshely által nyújtott szolgáltatások együttesen alkalmasak-e a fogyasztók megtévesztésére. A gyógyszálló vagy gyógyszálloda megnevezést alkalmazóknál azt vizsgálták, hogy rendelkeznek-e az ehhez szükséges minősítéssel. A leggyakrabban előfordult jogsértések közül az NFH kiemelte: a szálláshely a "szálloda" vagy a "hotel" megnevezést használta annak ellenére, hogy nem felelt meg a vonatkozó jogszabályban foglalt követelményeknek, vagy a szálláshely annak ellenére szállodaként hirdette magát, hogy üzemeltetője panzió üzemeltetésére kapott engedélyt.

Gyakori volt, hogy a besorolás kategória szintje - felszereltség, szolgáltatások - nem felelt meg az átlagfogyasztó által elvárt követelményeknek. Az NFH szerint az ellenőrzés alá vont szálláshelyeket üzemeltető vállalkozások többsége pozitívan fogadta az ellenőrzéseket, a feltárt jogsértések, hiányosságok mielőbbi kijavítására, megszüntetésére törekedtek.

MTI

Hozzászólások