Keresés
-18O
Budapest
2020.10.30., péntek (Alfonz)

Ezek az első infók az esetleges dugódíjról

Szaghmeiszter Máté- 2016.07.11. 12:12
306
Kérdéses mikor vezetnék egyáltalán be.

Forrás:Szigetváry Zsolt / MTI

A főpolgálmester szerint: két szigorú adottság van az ügyben, egyrészt a díj bevezetését 2006 tavaszán önként bevállalták, az az unióval kötött támogatási szerződésben szerepel, az unió pedig nem tekint el tőle. Eredetileg 2013-ban akarták bevezetni, de feltételei akkor nem álltak fenn, nem készült el az M4-es metró és csak egy őrzött parkoló volt a fővárosban. A másik adottság, hogy a Parlament által hozott jogszabály konkrétan kizárja a dugódíj bevezetését, amíg a jogszabályt meg nem változtatják, nem érdemes a bevezethetőségről beszélni. Tarlós István hangsúlyozta: ő biztosan nem kezdeményezi e jogszabály megváltoztatását. Hozzátette: ha az állam kalkulál a dugódíjból származó bevételekkel a budapesti közösségi közlekedés finanszírozásánál, akkor megváltoztatja a jogszabályt, ellenkező esetben viszont több pénzt kell adnia a közösségi közlekedésre.

Tarlós István ismertette azért a jelenleg még bőven nem végleges terveket:

Budapesten évi 5000 forintba kerülő fővárosi matricát vezetnének be, ami minden, a közigazgatási határon belül közlekedő valamennyi gépkocsira vonatkozna.

Lenne egy belső fizetős zóna is. (Margit híd-Szent István körút-Bajcsy-Zsilinszky út-Károly körút- Múzeum körút-Vámház körút és a Duna közötti területre, valamint Budán az Erzsébet hídtól a Lánchíd utca-Alagút utca-Attila utca-Csalogány utca-Bem rakpart és Margit híd között.) A díjtétel 700 Ft lenne zónahasználatonként..

A dugódíjból származó várható éves teljes bevétel mintegy 10 milliárd lehetne. A zónán belül lakók és a törvény szerinti kivételek nem fizetnének, a családon belüli második autóra díjkedvezményt adnának.

2017 végére valósíthatók meg a kapcsolódó fejlesztések, 750 millió és 1 milliárd közötti költséggel. A főpolgármester azt mondta, 2016 végére 3500-3600 férőhely lesz őrzött P+R parkolókban.


Hozzászólások