Keresés
-18O
Budapest
2020.10.25., vasárnap (Blanka, Bianka)

Ezek a fellépők kerültek idén a legtöbbe a Szigetnek

MTI- 2016.07.06. 10:13
361
Emelték idén a jegyárakat, hogy ki tudják fizetni a nagy neveket - cserébe nagyobb bevételre is számítanak.

A Balaton Sound, a Gourmet, a Gyerek Sziget, a Sziget és a Volt fesztivált is szervező Sziget Kft. a tavalyi 10,2 milliárd forintnál legalább 15-20 százalékkal magasabb bevételt szeretne elérni - nyilatkozta Gerendai Károly, a cég ügyvezetője a Világgazdaságnak.

Gerendai Károly az újság szerdai számában megjelent interjúban elmondta:

az idei rendezvényeken átlagosan 5-10 százalékkal emelték a jegyárakat,

de persze a költségeik is növekednek. Az ügyvezető arra számít, hogy a bevételek nagyobb arányban nőnek majd, mint a kiadások.

A Sziget fesztivál körülbelül 6 milliárd forint - a tavalyinál valamivel jelentősebb - bevételt hozhat. A bevétel szerkezetében nincs jelentős változás, a jegyek, bérletek értékesítéséből befolyó összeg továbbra is legalább 75 százalékot tesz ki. A szponzorációból és a vendéglátásból származó bevétel körülbelül azonos, 10-12 százalék, az állami forrás pedig körülbelül egy százalékot ad hozzá. A kiadások közül továbbra is a programokra fordított összeg a legnagyobb tétel, ezt követik a technikai jellegű költségek.

Az idei Szigeten Rihanna és a Muse lesz a legdrágább előadó.

Gerendai kitért arra is, hogy az irreálisan magas fellépőárak miatt már nem akarnak, és nem is tudnak versenyezni a gazdagabb, nagy nemzetközi fesztiválokkal a sztárprogramokban, inkább a látványvilágra, a sokszínűségre vagy a jó minőségű szolgáltatásokra költenek, amivel megkülönböztethetik a Szigetet a többi fesztiváltól.

A jó program elvárás a közönség részéről, de a Szigeten egyre kevésbé a sztárok kiléte az elsődleges "hívószó". A Sziget sikere nem a korábbinál is erősebb programnak köszönhető, hanem a tudatosan erősített önálló brandnek és a Sziget-életérzésnek - mondta az ügyvezető.

Hozzászólások