Keresés
-18O
Budapest
2020.10.25., vasárnap (Blanka, Bianka)
  • Főoldal
  • Gazdaság
  • Bürokrácia csökkentésre lenne szükség a budapesti turizmus erősítéséhez

Bürokrácia csökkentésre lenne szükség a budapesti turizmus erősítéséhez

Szaghmeiszter Máté- 2016.03.01. 16:10
377
Budapest népszerű úti cél, sikeres világváros, de a turizmus további erősítéséhez kiszámítható és támogató szervezetre van szükség a bürokrácia csökkentése mellett - állapították meg az Országmárka 2.0 című szakmai konferencia résztvevői kedden Budapesten, az Akvárium Klubban.

A Nagyváros nagyrendezvények című panelbeszélgetésben felszólalók egyetértettek abban is, hogy Budapest előrébb tart a márkaépítés szempontjából, mint Magyarország. Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezetője kiemelte: erős kormányzati szándék van a turizmus szervezeti átalakítására, és arra, hogy legyen egy jól strukturált szervezete a turizmusirányításnak, koordinációnak. A tervezett ügynökségnek szerinte az egyik feladata az, hogy a már meglévő szakmai tudást összefogja, és hatékonyabb formába öntse, segítse a kezdeményezések kibontakozását. A piaci szereplők egyenlő versenyfeltételeket várnak az új ügynökségtől - tette hozzá. A meglévő struktúrában egy fesztivál megszervezése sokszor akadályokba ütközik, a közterületet is használó rendezvények jelentős része nehezen tervezhető előre - jelezte.

Forrás:Fotó: Daniel Vegel

Fürjes Balázs, a kiemelt budapesti fejlesztések kormánybiztosa arról beszélt, hogy az új ügynökségnek képesnek kell lennie az állami szervezeten, intézményrendszeren belüli koordinációra, közvetítésre. Így olyan "egyablakos rendszernek" kell létrejönnie szerinte, ami egyebek között az engedélyek beszerzését egy helyen teszi lehetővé.
Hangsúlyozta: Budapest újra reneszánszát éli, népszerű úti cél, kiváló adottságokkal rendelkezik és könnyen elérhető Európa közepén. A tervezett új konferenciaközpont megépülésével a főváros Európa három legnépszerűbb konferenciahelyszíne közé kerülhet, a hivatásturizmus minden eddiginél jobban erősödhet - mondta.
Rámutatott: nagy szükség van a konferenciákat előkészítő, pályázást segítő, szervezést összehangoló professzionális szervezetre. A kormánybiztos kifejtette: még hiányzik a letisztult, hiteles, karakteres és megkülönböztethető, nemzetközileg is értelmezhető Budapest-brand.

Ganczer Gábor, Hungexpo Zrt. vezérigazgatója szerint a nemzetközi kongresszusok zökkenőmentes megrendezését egy "egyablakos" kongresszusi iroda tudná lehetővé tenni. Hozzátette: legtöbbször öt vagy több évre előre kell pályázni egy-egy konferencia megrendezéséhez, a tervezést pedig nehezíti, amikor a városnak egy helyszínnel kell hozzájárulni a rendezvényhez. Sokat segítene a kiszámítható pályázati rendszer is - mondta.
Az országmárka erősítéséhez a Hungexpo azzal járul hozzá, ha a megrendezett kiállításokat nemzetközivé teszi - mondta.

Csókay Gergely, a Budapest Essentials főszervezője a bürokráciacsökkentés mellett fontosnak nevezte az ágazati szereplők terheinek csökkentését, a munkát terhelő járulékok és az áfa mérséklését. Szintén megemlítette, hogy bár pozitív a városvezetés hozzáállása a fesztiválokhoz, de a szervezés során számos nehézségbe ütköznek. A pályázati támogatások elérhetőségét is fontosnak nevezte egy-egy rendezvény megszervezéséhez, mivel a fesztiválok sokszor nem tudnak önfenntartók lenni.

Az Országmárka 2.0 című konferenciát a Design Terminál, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda és a Budapest Barátai Együttműködés szervezte.

MTI

Hozzászólások