Keresés
-18O
Budapest
2020.10.31., szombat (Farkas)

Nem mind arany, ami drága

Helstáb Laura- 2016.03.21. 16:19
387
Étterem- és kávézóláncok, vagy egyedi, ám ismeretlen helyek?

A nagy étterem- és áruházláncok sikere abban áll, hogy ismerjük őket: ha külföldön egy ismeretlen étterem, amiről semmit nem tudunk és a Meki közül kell választanunk, az emberek többsége inkább arra költi a pénzét, ami kiszámítható. A Starbucks sikerét ma már rég nem az ingyen wifi jelenti, ami forradalmi újítás volt a maga idejében, hanem az ismerősség: hogy bárhol a világon tudod, mit kapsz a pénzedért. Az ismerősség elve lép működésbe akkor is, ha gyorsan kell döntenünk, például mert éhesek vagyunk vagy rövid az ebédszünet: azt az alternatívát választjuk, amiben a legkevesebb a kockázat. Az ismerősség, a kiszámíthatóság és a jól felépített márkaimázs tehát magától is vonzza az embereket, akkor is, ha a hely jóval drágább, mint a kevésbé ismertek, a szolgáltatásban viszont nincs ekkora különbség. Ti mire szavaztok: új helyeket felfedezni, vagy jobb az ismerős?

Hozzászólások