Keresés
6O
Budapest
2017.11.20., hétfő (Jolán)

Villamosfelvonulással emlékeztek meg a 150 éves kötött pályás közlekedésről

Offmedia- 2016.07.30. 17:41
474
Százötven éves a budapesti kötött pályás közlekedés, az első lóvasút 1866. július 30-án indult el. Az évforduló alkalmából a BKV villamosfelvonulást rendez a Nagykörúton.

A korábban Debrecenben közlekedett 492-es pályaszámú, Bengáli becenevű csuklós villamos a Petőfi hídon.
Forrás:MTI Fotó: Máthé Zoltán

A pesti utcán 1866. augusztus 1-jével megjelenő lóvasút jelképezte a továbblépést, a budapesti vonal Európában a nyolcadik volt. Az első napi bevétel 130 forint volt, a Kálvin tér-Újpest vonalon az első osztály menetdíját 20, a másodosztályét 15, a harmadosztályét 10 krajcárban határozták meg.

A legrégebbi városi tömegközlekedési eszközhöz, az omnibuszhoz képest megbízhatóbb volt, és több utast tudott szállítani. A viszonylatokat a kocsikra kitűzött zászlókkal jelezték, például a kőbányai viszonylatot a fehér-piros zászlóról lehetett felismerni.

Omnibusz
Forrás:omnibusz.blog.hu

Az évforduló alkalmából a BKV ma villamosfelvonulást tartott a Nagykörúton, valamint a 17-es járat Széll Kálmán tér-Bécsi út közötti szakaszán. Látható volt a napjainkban is közlekedő legöregebb Ganz csuklós és a legfiatalabb CAF járművek mellett tehermozdony lórével és két tanulóvillamos is. A felvonuló járművekkel díjmentesen lehetett utazni, de a Nagykörúton haladó nosztalgiavillamosok csak a két végállomáson álltak meg.

Lórét (lovakkal vontatott vasúti kocsit) toló Muki becenevű tehermozdony a Petőfi hídon.
Forrás:MTI Fotó: Máthé Zoltán

Hozzászólások